Διάρκεια: 24 μήνες

Τίτλος: ACTING NOW FOR THE FUTURE

Εταίροι: Το 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συμπράττει με 4 ευρωπαϊκά σχολεία και 1 ελληνικό.

  1. Agrupamento de Escolas D. Filipa de Lencastre, Portugal
  2. Tallinna Inglise Kolledz, Estonia
  3. Gymnazium J. A. Komenskeho, Nove Strasec, Komenskeho nam. 209 Czech Republic
  4. Kauno ”Vyturio” gimnazija, Lithuania
  5. Theodoropoulos schools, Chania/Crete

Υλοποίηση:

  • Η επικοινωνία θα επιτευχθεί μέσω του διαδικτύου (κοινωνικά δίκτυα, email)
  • Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία και το βίντεο ως μέσα έκφρασης. Τα έργα τους θα χρησιμοποιηθούν από το σχολείο και θα κοινοποιηθούν (για παράδειγμα σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες) διασφαλίζοντας πάντα τα προσωπικά τους δεδομένα.
  • Οι συναντήσεις θα γίνουν με βάση τις οδηγίες του ΙΚΥ
  • Τα ταξίδια θα γίνουν αν και όποτε επιτραπεί η μετακίνηση των μαθητών

Κινητικότητες:

ΧΩΡΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΡ. ΜΑΘΗΤΩΝ 7ου ΓΕΛ
Ελλάδα- Θεσσαλονίκη Νοέμβριος   2020 Όλη η ομάδα
Ελλάδα- Χανιά Μάρτιος       2021 5 μαθητές
Εσθονία Μάιος           2021 5 μαθητές
Λιθουανία Σεπτέμβριος 2021 5 μαθητές
Τσεχία Μάρτιος       2022 5 μαθητές
Πορτογαλία Μάιος           2022 5 μαθητές

 

Οι κινητικότητες είναι χρηματοδοτούμενες από την Ε. Ε., δηλαδή τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής των μαθητών καλύπτονται από το πρόγραμμα.

Σύντομη περιγραφή:

Το σχολείο μας με την εμπειρία που διαθέτει στην υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων, θα αναλάβει την υποχρέωση να φιλοξενήσει τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα. Οι εταίροι μας θα γνωρίσουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους μιας πόλης διαχρονικά πολυπολιτισμικής που για αιώνες υπήρξε το λιμάνι των Βαλκανίων και της Ευρώπης. Εμπορικός και πολιτιστικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Άλλωστε, το απαράμιλλο φυσικό περιβάλλον του βουνού και της θάλασσας καθιστά την πόλη μας μοναδική για την υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων.

Η συνεργασία μας ξεκίνησε το προηγούμενο σχολικό έτος, μέσω ενός ερωτηματολογίου που εφαρμόστηκε στους μαθητές από όλες τις χώρες εταίρους όπου διαπιστώσαμε ότι σε καθένα από τα σχολεία μας  υπάρχουν άλλα ή τα ίδια προβλήματα. Αυτό μας οδήγησε στην ανάγκη να ενώσουμε τις δυνάμεις μας προκειμένου να αλλάξουμε τις καθημερινές μας συνήθειες προς όφελος του περιβάλλοντος. Θέλουμε οι μαθητές μας να κατανοήσουν ότι το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και πολυδιάστατο. Να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές με ευρωπαίους συμμαθητές τους. Να μελετήσουν το ζήτημα από διάφορες οπτικές γωνίες και να αντιληφθούν τον ρόλο και την σημασία του ενεργού πολίτη. Η ευαισθητοποίηση των μαθητών, των δασκάλων και της ευρύτερης κοινότητας, απαιτεί μια οριζόντια προσέγγιση σε όλους τους τομείς και ως εκ τούτου το πρόγραμμά μας θα πλαισιωθεί από ποικίλες βιωματικές δράσεις. Το έργο μας φιλοδοξεί να προωθήσει τη σύγκλιση και τη διεπιστημονικότητα με οδηγό τους Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης (SDGs) της Ατζέντας του ΟΗΕ 2030.

Οι μαθητές μας ανήκουν στη Generation Z, μια γενιά που δεν θεωρείται απλώς εξοικειωμένη µε το Διαδίκτυο, αλλά ταυτίζεται µε αυτό. Πρόκειται για την πρώτη γενιά χωρίς προϊντερνετική ζωή, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε µε τα «έξυπνα» τηλέφωνα και δεν γνωρίζει πώς είναι να ζεις χωρίς social media. Είναι η εποχή κατά την οποία πολλές οικείες θέσεις εργασίας θα εξαφανιστούν και θα δημιουργηθούν άλλες, τις οποίες πιθανά εμείς να μη τις έχουμε ξανακούσει. Η παγκοσμιοποίηση δοκιμάζει τις παλιές ισορροπίες και η δυναμική των περιβαλλοντικών επιλογών επηρεάζει ζητήματα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά. Τα παραπάνω καθιστούν την εκπαιδευτική ανταλλαγή ως μια επείγουσα ευκαιρία τόσο για τη συνοχή των ανθρώπινων σχέσεων όσο και για τον διαμοιρασμό της γνώσης. Αναλυτικότερα οι μαθητές μας

  • Θα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και τη διαχείριση της ετερότητας
  • Θα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην ξένη γλώσσα
  • Θα γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και την κουλτούρα των συμμαθητών τους από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν
  • Θα βάλουν τις βάσεις για περεταίρω συνεργασία και ίσως δημιουργήσουν νέες φιλίες
  • Θα διαπιστώσουν την ευθύνη της κοινωνικής απάθειας και θα κατανοήσουν την αξία του ενεργού πολίτη
  • Θα διευρύνουν την εθνική τους ταυτότητα σε ευρωπαϊκή

Τέλος, αναγνωρίζοντας το ρόλο μας, των εκπαιδευτικών, ως παραγόντων του μετασχηματισμού που έπεται, αισθανόμαστε την ευθύνη να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την βασική δεξιότητα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και να ενσταλάξουμε σε αυτούς την ευθύνη για το μέλλον του πολιτισμού μας.

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Ο διευθυντής Μαυροκωστίδης Γρηγόριος (υπεύθυνος προγράμματος) και οι καθηγητές Εφραιμίδου Κατερίνα, Μακρογιάννη Νατάσα, Πορτοκαλίδου Ξένη και Χαμπίδης Θεόδωρος (υπεύθυνος επικοινωνίας ΙΚΥ).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παρακαλούνται οι γονείς των μαθητών που δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα να κατεβάσουν την Υπεύθυνη Δήλωση που επισυνάπτεται στο άρθρο και αφού την συμπληρώσουν να την προσκομίσουν στο σχολείο όπου θα την υπογράψουν παρουσία του διευθυντή ή κάποιου από τους υπεύθυνους καθηγητές.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ

 

Πρόγραμμα Erasmus+, δράση ΚΑ229 / Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων

Αφήστε μια απάντηση