Σύμφωνα με την Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου του σχολείου μας, του 7ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, και με βάση τα ποσοτικά και τα ποιοτικά δεδομένα που αποτυπώνονται στην Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης, την τεκμηριωμένη εικόνα που έχει σχηματιστεί από την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες και δυσκολίες της τελευταίας διετίας αλλά και τα ιδιαίτερα κοινωνικο-πολιτισμικά χαρακτηριστικά καθώς και το γενικότερο κλίμα του σχολείου, η λειτουργία του στους άξονες «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση», «Σχολική διαρροή -φοίτηση», «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών», «Σχέσεις σχολείου – οικογένειας», «Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας», «Σχολείο και κοινότητα», «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις», «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα»  έχει αποτιμηθεί  ως εξαιρετική.

Πιο αναλυτικά στον τομέα της «Παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας» τα ευδιάκριτα θετικά σημεία της αξιολόγησης ήταν ενδεικτικά τα εξής: εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης και αξιολόγησης των μαθητών, υψηλές επιδόσεις μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις, ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και μαθητριών, συστηματική παρακολούθηση και μείωση της άτακτης/σποραδικής φοίτησης και σχολικής διαρροής, καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών, διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας, ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας, σχολείου –οικογένειας, υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, συμμετοχή σε σχολικές δραστηριότητες και προγράμματα, συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις.

Στον τομέα της «Διοικητικής λειτουργίας» ως αντίστοιχα θετικά σημεία αναδείχθηκαν τα ακόλουθα: διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού, αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, κατανομή και διαχείριση πόρων, προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων – υποδομών, πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων, ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς και εξωστρέφεια- διάχυση καλών πρακτικών.

Τέλος, στο πεδίο «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών» ως θετικά σημεία θεωρήθηκαν τα ακόλουθα:  συμμετοχή σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς, σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις,  σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Αντίστοιχα, ως σημεία προς βελτίωση θεωρήθηκαν τα εξής: ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας, συστηματικότερη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας, προβλήματα υποδομών του σχολείου, έλλειψη Γραμματείας και Επιστάτη επίβλεψης και συντήρησης των τρεχουσών λειτουργικών και τεχνικών αναγκών της σχολικής μονάδας, προβλήματα ηλεκτρονικού δικτύου, σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία, συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών με σκοπό τη διάχυση των γνώσεων και των παραγόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Από τα παραπάνω συνάγεται πως είναι βέβαιο ότι η υλοποίηση στοχευμένων δράσεων και κυρίως η επιλογή και η υλοποίηση Σχεδίου Δράσης κατά το επόμενο σχολικό έτος θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και θα ωφελήσει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Για τον λόγο αυτό και προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η Αν. Διευθύντρια

Εφραιμίδου Αικ.

Έκθεση Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας σχολικού έτους 2021 – 2022

Αφήστε μια απάντηση